www.evil00islands.fora.pl
Forum tematyczne o Evil Islands i nie tylko.
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Assassin's Creed

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.evil00islands.fora.pl Strona Główna » Inne gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jesik
Miastowy



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 21:17, 23 Mar 2009    Temat postu: Assassin's Creed

Assassin's Creed – gra komputerowa stworzona przez studio Ubisoft Montreal. Akcja gry toczy się podczas III wyprawy krzyżowej, w roku 1191. Gracz wciela się w rolę członka bractwa asasynów znanego jako Altaïr, którego celem jest wyeliminowanie dziewięciu historycznych postaci propagujących wyprawy krzyżowe i odpowiedzialnych za cierpienia wielu ludzi. Gracz odwiedza cztery historyczne miasta: Damaszek, Akkę, Masjaf i Jerozolimę.

Rozgrywka - Rozgrywkę charakteryzuje duża interaktywność z otoczeniem. Mieszkańcy miast reagują na gracza w zależności od jego poczynań. Jeśli gracz przeciskając się przez tłum lekko kogoś odepchnie, prawdopodobnie będzie to zignorowane, jeśli natomiast rzuci kogoś na ziemię i go zabije, mieszkańcy mogą zacząć atakować zabójcę lub uciekać, by wezwać straż. Ludzie mogą być również podejrzliwi, a nawet zawiadomić straż, jeśli gracz zwisa z dużej wysokości lub biega po dachu.

Ważnym elementem rozgrywki jest także umiejętność wtopienia się w tłum. Można zrobić to np. wtapiając się w tłum kapłanów i rozpocząć modlitwę, co nie wzbudza niczyich podejrzeń, aby znienacka zaatakować odpowiednią osobę i zadać jej śmiertelny cios. Istnieją także inne sposoby na uniknięcie konfrontacji z strażą – bohater ma możliwość schowania się do stogu siana czy udawania zwykłego cywila, siedząc na ławce.

W grze występuje również oryginalny system walki. Opiera się on na atakach i kontratakach wymierzanych po ciosach przeciwnika. Siłę oraz szybkość ciosów można regulować. Tak samo jest z przeciwnikami – walkę należy prowadzić tak długo, aż któraś ze stron popełni błąd i przyjmie pchnięcie. Dzięki temu gra nabiera realizmu, w przeciwieństwie do innych gier, w których to gracz czasami może przyjąć serię śmiertelnych ciosów i wychodzić z tego bez szwanku. W grze występuje system regeneracji życia bohatera.

Jednym za najistotniejszych elementów rozgrywki jest wspinanie się. Podczas gry gracz ma możliwość włączenia swobodnego biegu, dzięki czemu Altaïr nabiera prędkości i sam wybiera odpowiednią drogę poprzez wchodzenie na budynki czy akrobacje na elementach środowiska. Ten pozornie łatwy element całkowicie może odmienić drogę do likwidacji celu, dając graczowi dużą swobodę działania.

System sterowania został rozwinięty i zmieniony względem innych tego typu produkcji. Każdy przycisk odpowiada konkretnej części ciała. Możliwe są także liczne kombinacje, dzięki czemu pozornie niewinne popchnięcie przy odpowiedniej sytuacji i inwencji gracza może być mocnym uderzeniem, niekiedy źle odbieranym przez inne postacie. Ubisoft rozbudował swój pomysł poprzez dwa zestawy ruchów. W podstawowej postawie poczynania bohatera są delikatne i powolne, co umożliwia wtopienie się w tłum (niski status), przytrzymując jednak odpowiedni przycisk, Altaïr zmienia siłę i typ czynności, czyniąc np. zwykły krok spacerowy sprintem (wysoki status) Taka czynność znacznie ułatwia poruszanie po świecie, wzbudza jednak podejrzenia i jest źle odbierana przez przechodniów i siły porządkowe.

Bohater dysponuje różnymi rodzajami broni. Głównym orężem jest jednoręczny miecz, a narzędziem likwidowania celu ukryty sztylet. Wraz z postępem w grze gracz otrzymuje liczne ulepszenia, np. noże do rzucania, większą ich ilość, potężniejsze miecze, specjalne elementy stroju, jak np. rękawice czy buty umożliwiające sprawniejsze poruszanie się po budynkach. Altaïr miał także być wyposażony w kuszę (co widzimy w intro), jednak ostatecznie z tego zrezygnowano.

Warto również dodać, że cała osadzona w XII wieku akcja jest tylko swego rodzaju projekcją wytwarzaną przez urządzenie zwane Animusem i oglądaną przez współczesnego potomka bohatera gry. Rozwiązanie takie pozwala m.in. „przenosić się w czasie”, dzięki czemu można uniknąć nużących i długich podróży między miastami.

Na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 gra wydana została 14 listopada 2007 roku, na komputery osobiste zaś 8 kwietnia 2008. Dystrybutorem gry w Polsce jest Cenega, która 23 listopada 2007 roku wydała ją w angielskiej wersji językowej na konsole, 18 kwietnia 2008 ukazała się zaś pełna polska wersja na platformę Windows.

Kontynuacja - Według informacji zasłyszanych u pracowników Ubisoft, kolejna część gry będzie rozgrywać się w czasie rewolucji francuskiej.

Gracz -

W grze gracz w rzeczywistości jest zwykłym mężczyzną, żyjącym w teraźniejszości.

* imię: Desmond Miles
* wiek: 25 lat
* waga:77 kg
* wzrost: 182cm
* grupa krwi: A+
* narodowość: USA
* cechy psychologiczne: niezależny, introwertyk, zamknięty w sobie.

Po wejściu do Animusa stajemy się jego żyjącym w 1191 r. przodkiem, asasynem.

* imię: Altaïr ibn al-Ahad
* wiek: 25 lat
* waga: 77 kg
* wzrost: 182cm
* narodowość: nieznana
* rok: 1191
* badane miesiące: lipiec, sierpień, wrzesień


Obsada -

Wersja oryginalna
* Altaïr – Philip Shahbaz
* Lucy -Kristen Bell
* John Strike

Wersja polska -
Reżyseria: Marek Klimczuk
Dźwięk: Sławomir Czwórnóg

* Tamir - Jarosław Boberek
* Altaïr – Jacek Kopczyński
* Malik Al-Saif – Borys Szyc
* Al Mualim – Daniel Olbrychski
* Abu’l Nuqoud – Krzysztof Kowalewski
* asystentka Lucy Stileman – Monika Pikuła
* Doktor – Jan Kulczycki

oraz

* Joanna Jędryka
* Anna Apostolakis
* Jacek Mikołajczak
* Agnieszka Kunikowska
* Jacek Bończyk
* Tomasz Marzecki
* Wojciech Machnicki
* Krzysztof Szczerbiński
* Brygida Turowska
* Zbigniew Suszyński

Oceny -

* Games Review – 8+/10 [2]
* Famitsu 360 – 37/40
* GamesRadar – 10/10 [3]
* GamePro – 5/5 [4]
* GameInformer – 9.5/10
* GameTrailers – 9.1/10
* CVG – 8.7/10
* Pro-G – 8/10
* GameSpot – 9/10
* XboxAddict – 96%
* PSX Extreme – 8/10
* CD-Action – 9/10
* GameSpy – 7/10
* GameCritics – 5/10
* X360 Magazine UK – 5/10
* Electronic Gaming Monthly – 58/100
* 360 Gamer Magazine UK – 60/100
* ZTGameDomain – 5.6/10
* EuroGamer – 7/10

Nagrody -

Gra zdobyła wiele nagród na długo przed premierą, głównie podczas E3 2007:

Game Critics Awards

* Best Action/Adventure Game[5]

IGN

* Best Action Game, PS3 Game of the Show, Best PS3 Action Game, Best PS3 Graphics
* Nominacja w kategorii Game of the Show, Best Graphics Technology

GameSpy

* Best PS3 game of the show

GameSpot

* Best PS3 game of the show

Gametrailers

* Best of Show

1UP

* Best PS3 game

Hyper 2007 za najlepsza grę konsolową 2007 roku

pozdr. Jesik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.evil00islands.fora.pl Strona Główna » Inne gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin